REGULAMENT
PRIVIND DESFĂŞURAREA
CONCURSULUI INTERJUDEŢEAN INTERDISCIPLINAR : Discipline tehnice, fizică,
informatică
„EXPERIMENTE ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE”
anul şcolar
2009 – 2010, Ediţia I
Discipline: tehnice, fizică, informatică
Domeniul şi
tipul de educatie: învatamânt liceal
- educaţie multiculturală/ interculturală
Tipul de proiect: interjudeţean, interdisciplinar
COORDONATORI / ORGANIZATORI:
- prof. univ. dr. PETRE
TUŞALIU – Facultatea de Electrotehnică - Craiova
- prof. DIANA CIORGAGIU-NAON – inspector proiecte educaţionale şi
programe comunitare, ISJ Dolj
- prof. NEACŞU CORNELIA – inspector de specialitate discipline tehnice, ISJ
Dolj
- prof. TÎMPLARU ROXANA – inspector de specialitate
informatică, ISJ Dolj
- prof.
FLORIAN GABRIEL – inspector de specialitate fizică, ISJ Dolj
- prof.
POPESCU ELENA – Grupul Şcolar
Industrial de Transporturi Căi Ferate Craiova
- prof.
BABIAC LIANA – Grupul Şcolar Industrial de
Transporturi Căi Ferate Craiova
- prof. RUICU DELIA MAGDALENA - Grupul
Şcolar Industrial de Transporturi Căi Ferate Craiova
- prof. DOBRE LUCIA CARMEN - Grupul Şcolar
Industrial de Transporturi Căi Ferate Craiova
Instituţii implicate
în proiect:
Grupul Şcolar Industrial de Transporturi
Căi Ferate Craiova – coordonator al concursului.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj,
reprezentat de către Inspectorii şcolari de specialitate,
o prof. Ciorbagiu Naon Diana
o prof. Neacşu Cornelia
o prof. Tîmplaru Roxana,
o prof. Florian Gabriel
Facultatea de Electrotehnică – Universitatea din Craiova, reprezentată prin Prof. Univ. Dr. Petre Tuşaliu
Argument:
Dreptul la
educaţie este unul dintre drepturile fundamentale ale omului.
Creativitatea, ca ţintă a educaţiei, trebuie identificată,
stimulată, cultivată şi dezvoltată la toţi
participanţii din procesul instructiv-educativ şi în toate domeniile
pregătirii lor.
Procesul
educaţional este un act de socializare, de culturalizare, de formare
şi dezvoltare a unei personalităţi autonome şi creative.
Activitatea
şcolară şi învăţământul tehnic şi
profesional au un nivel de calitate mai mare cu cât elevii reuşesc să
atingă mai multe competenţe generale şi specifice cuprinse în
curriculum aferent. Acest lucru se realizează prin organizarea unor
activităţi practice şi de laborator.
Experimentul
înseamnă simularea unor situaţii reale fapt care îi ajută pe
elevi să se descurce mai uşor când întâlnesc probleme
asemănătoare în activitatea profesională viitoare.
Scopul proiectului:
Se urmăreşte
manifestarea unei atitudini responsabile faţă de domeniul
ştiinţific, valorificarea optimă şi creativă a
propriului potenţial în activităţile ştiinţifice,
implicarea în promovarea inovaţiilor ştiinţifice şi tehnice,
angajarea în relaţii de parteneriat cu alte persoane şi participarea
la propria dezvoltare profesională, realizarea de exemple de bună
practică pentru creşterea atractivităţii
învăţământului profesional şi tehnic.
Concursul constituie un
bun prilej pentru diseminarea şi promovarea rezultatelor muncii cadrelor
didactice şi ale elevilor pentru realizarea unui învăţământ
formativ şi practic-aplicativ.
Obiectivele proiectului:
·
Realizarea unor produse (experimente) ştiinţifice şi tehnice
ale elevilor ce pun în valoare gândirea creativă a elevilor;
·
Popularizarea exemplelor de bună practică;
·
Responsabilizarea tinerilor, dezvoltarea şi generarea unor atitudini
pozitive şi acţiuni constructive;
·
Valorizarea spiritului creativ al elevilor ;
·
Realizarea unor corelaţii interdisciplinare;
·
Incurajarea iniţiativei individuale şi de
grup;
·
Dezvoltarea aptitudinilor de cercetare, explorare, investigare
tehnică;
·
Promovarea ideilor originale în domeniul experimental;
·
Exerciţii practice de realizare şi/sau
simulare a unor circuite electrice şi electronice, pneumatice şi
hidraulice ;
·
Exerciţii de documentare;
·
Lucrări de laborator.
Aria de desfăşurare:
Faza interjudeţeană
- Grupul Şcolar Industrial de Transporturi Căi Ferate Craiova
PERIOADA DE DESFĂŞURARE / ETAPE.
a. Lansarea proiectului: 1 noiembrie 2009
b.
Data limită de trimitere a fişelor de
înscriere şi a materialelor: 10 decembrie 2009
c.
Concursul
se va desfăşura la Grupul Şcolar Industrial de
Transporturi Căi Ferate Craiova
d.
După
data de 10 decembrie 2009, toate lucrările rămase în concurs vor fi
postate pe grupul concursului, putând fi vizualizate de toti participanţii
e.
Rezultatele
concursului se vor stabili la data de 15 decembrie 2009
Toţi elevii şi profesorii
coordonatori vor primi diplome de participare.
Cele mai bune lucrări vor fi premiate
(premiul I, premiul II, premiul III, menţiuni) pentru
fiecare secţiune în parte, pe fiecare an de studiu
f.
Diplomele
de participare şi diplomele de premiere vor fi expediate prin
poştă în termen de o lună de la finalizarea concursului
CONDIŢII DE PARTICIPARE:
· Concursul se adresează elevilor din
clasele IX-XII/XIII din învăţământul preuniversitar tehnic din
judeţele Dolj, Galaţi, Gorj, Iaşi, Mehedinţi, Olt, Suceava,Vâlcea
şi nu numai.
· SECŢIUNI Prezentări în Power Point
Film -
pentru experimente
ştiinţifice şi tehnice realizate de către elevi sub
îndrumarea unui profesor coordonator
· Încadrarea în tema concursului
· Lucrările rămase în concurs
(după eliminarea celor parvenite cu întârziere sau care nu respectă
celelalte condiţii precizate în acest regulament), vor fi puse la
dispoziţia unui juriu stabilit de către organizator.
· Număr de lucrări acceptate în
concurs:
maxim 2 lucrări / profesor;
· Lucrările pot fi realizate în echipe (maxim 3 elevi şi 2 coordonatori)
· Taxa de participare este de 15 RON/profesor
· Pentru elevi nu se percepe taxă de
participare
Taxa
de participare poate fi achitată prin mandat poştal pe numele doamnei
profesoare Babiac Liana adresa Str. 1 Decembrie 1918, Bl. D34, sc. 1, ap. 12,
Craiova, Dolj (tel 0745 572 433) -A se specifica pentru Concursul „EXPERIMENTE ŞTIINŢIFICE ŞI
TEHNICE” sau direct la sediul şcolii, la
persoanele de contact.
· Înscrierea la
concurs se face pe baza datelor din Fisa de inscriere care se va trimite împreună
cu materialul realizat (prezentarea ppt/pps sau filmul) până la 10 decembrie 2009, la adresa experimenteconcurs@yahoo.com
sau pe CD pe adresa d-nei prof. Babiac Liana.
Persoane de contact
prof. Babiac Liana (tel. 0745 572 433 sau 0351 809 832) babiacliana@yahoo.fr
prof. Ruicu Delia. (tel. 0742 403
438) delia_ruicu@yahoo.com
CRITERII DE
EVALUARE
Prezentări în Power Point
1. MODALIŢI DE PREZENTARE (20 p.):
a. textul de prezentare – 10p.
b.
coerenţa prezentării (coordonarea text -
imagine) – 10p
2.
CONŢINUT (70p.):
a.
bine
structurat – 10p.
b.
în ce
scop a fost creat, este precizată sursa de documentare (provenienţa
informaţiei) – 10p.
c.
să
conţină link-uri – 10p.
d.
să
conţină animatie – 10p.
e.
să
conţină sunete – 10p.
f.
să
conţină elemente multimedia atractive – 10p.
g.
poze
sau sunete originale – 10p.
3.
CALITATEA – (40p.):
b. utilizarea de imagini, fonturi, palete de
culori care să pună în evidenţă conţinutul temei –
10p.
c. claritatea imaginilor utilizate–
10p.
d.
informaţiile
prezentate clar, in mod obiectiv – 10p.
e.
aspect
plăcut, usor de citit – 10p.
4. ARMONIE ŞI
CONCORDANŢĂ CROMATICĂ – 10p. Total
140 p.
NOTĂ:
· În slide-ul de prezentare se vor
menţiona următoarele: Tema lucrării, Numele şi prenumele
elevului; Clasa; Instituţia de învăţământ, adresa,
oraşul; Profesorul îndrumător
· Timpul de vizionare : min =4
min şi max=7 min.
CRITERII
DE EVALUARE
FILM
1.
MODALITĂŢI DE PREZENTARE (20 p.):
a.
textul de prezentare – 10p.
b. coerenţa prezentării scenariului
(coordonarea text - imagine) – 10p
2.
CONŢINUT (90p.):
a.
documentare (surse) – 10p.
b.
coerenta ideii – 10p.
c.
coerenţa imagine – text –
10p.
d.
măsura în care se
reflectă realitatea sau nu – 10p.
e.
corectitudinea
enunţurilor – 10p.
f.
creativitatea
şi originalitatea scenariului – 10p.
g. originalitatea modului de abordare – 10p.
h.
atingerea scopului propus–
10p.
i.
realizarea
unor efecte pentru a marca trecerea de la o secventa la alta – 10p.
3.
CALITATEA – (50p.):
a.
calitatea imaginii – 10p.
b.
calitatea sunetului – 10p.
c. modul de interpretare şi de
prezentare a celor implicaţi – 10p.
d.
portabilitatea filmului – 10p.
e.
SOFT– 10p.
Total 160p
NOTĂ:
·
În genericul filmului se vor menţiona
următoarele: Tema lucrării, Numele şi prenumele elevului; Clasa;
Instituţia de învăţământ, adresa, oraşul; Profesorul
îndrumător
·
Timpul de vizionare : min =4 min ş i
max=7 min.
FIŞA DE ÎNSCRIERE – PARTICIPARE
CONCURSUL INTERJUDEŢEAN INTERDISCIPLINAR
„EXPERIMENTE
ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE”
Anul şcolar
2009 – 2010,
Ediţia I
Titlul produsului |
|
Secţiunea |
|
Realizatori (e-mail) |
|
Instituţia (adresa,
telefon, fax, e-mail) |
|
Profesor/i coordonator/i (adresa, telefon, e-mail) |
|
Numărul
ordinului de plată/încasare: (scanat si transmis prin posta electronică) |
|